Suadiye Oteli’nde Ortadoğu Pazarı Stratejik Toplantısı

Yazar: Ceyhun Diribaş

Ortadoğu Turizm ve Seyahat Acentaları Derneği (OTSAD), Ortadoğu tanıtım projelerinin konuşulduğu stratejik toplantısını Suadiye Oteli’nde gerçekleştirdi. Genel Müdür Murak Yumak’ın ev sahipliğinde düzenlenen toplantı hayli renkli geçti. Dernek üyeleri önce Suadiye Oteli’ni gezdi, daha sonra teras manzarasında hatıra fotoğrafı çektirdi.

OTSAD’ın ileriki dönemlerde Ortadoğu pazarında hangi stratejilerle ilerleyeceğinin konuşulduğu toplantıda Başkan Hüseyin Kırk, çarpıcı açıklamalarda bulundu. 15 Temmuz darbe sürecinden sonra turizmde ciddi kayıplar yaşandığını kaydeden Kırk, Ortadoğu pazarı için bunun söz konusu olmadığını, hatta Arap ülkelerinden gelen turist sayısının giderek attığını belirtti.

Suadiye Oteli

OTSAD Yönetim Kurulu, “Ortadoğu Pazarı Stratejik Toplantısı” öncesinde Suadiye Oteli terası manzarasında hatıra fotoğrafı çektirdi. Dernek Başkanı Hüseyin Kırk, Kuveyt’in etkin gazetelerinden Elan’a kısa bir röportaj verdi. Elan Gazetesi Editörü Atef Mostafa Gazal, Ercan Çeçe (Bro Travel / OTSAD Yön. Kurulu Üyesi), Abdurrahman Öztürk (Almarihed Turizm – OTSAD Başkan Yardımcısı), Safiye Kurt (Adem Havva Hastanesi – OTSAD Yön. Kurulu Üyesi), Hüseyin Kırk (OTSAD Başkanı), Murat Yumak (Suadiye Oteli Genel Müdürü / SKAL Marmara Kulübü Başkanı), Deniz Dikkaya (Doho Turizm / OTSAG Genel Sekreteri), Emre Alanyalı (Oktaman Turizm – OTSAD Sağlık Turizmi Başkanı)…

FUTBOL TURİZMİNE AĞIRLIK VERİLECEK…

Darbe girişiminden iki ay sonra Ortadoğu’nun belli başlı seyahat acentalarını Türkiye’ye davet ettiklerini söyleyen Başkan Kırk, özellikle futbol turizmine el attıklarını, konu ilgili önemli çalışmalar yaptıklarını ifade etti. Futbolun dünyada çok önemli bir reklam aracı olduğunu belirten Kırk, konuşmasına şöyle devam etti: “İlk olarak Bursaspor ile Suudi Arabistan takımı El İttihat arasında dostluk maçı tertipledik. Daha sonra gelen acentaları Fenerbahçe’nin Topuk Yaylası’ndaki kampında konuk ettik. Ayrıca, Türkiye Futbol Direktörümüz Fatih Terim ile yürüttüğümüz Katar’la dostluk maçı projemiz var. Yine Aralık ayında yaptığımız bir workshop’ta Ortadoğu’da bulunan seyahat acentalarına ülkemizin güvenli ve istikrarlı olduğu konusunda bilgi verdik.

Suadiye Oteli

OTSAD Başkanı Hüseyin Kırk, yaptıkları çalışmalarla Ortadoğu pazarında ciddi bir ivme yakaladıklarını belirtti…

ARAP KAYNAKLI FİNANSMAN HEDEFLENİYOR…

Eksiklerimizi tespit ettik, bu konuda ciddi geri dönüşler aldık. Bu toplantıdan sonra geçtiğimiz aylarda açılan Bursaspor’un Timsah Arena’sının isim hakkının Araplar tarafından alınması projesi var. Dostluk maçları için Galatasaray ve Beşiktaş ile görüşüyoruz. Amacımız Almanya, İspanya, İngiltere premier liglerinde olduğu gibi futbola Arap kaynaklı finansman sağlamak.”

Suadiye Oteli

OTSAD Genel Sekreteri Deniz Dikkaya, Hilton Garden Inn Ümraniye’nin çok yakında açılacağı müjdesini verdi…

TÜRK TURİZMİNİN TANITIMINA KATKI…

Ortadoğu pazarında 2017’ye hızlı başladıklarını belirten OTSAD Başkanı Hüseyin Kırk, ilk olarak Ocak ayında Katar’da acentalarla bir workshop düzenlediklerini belirtti. Arap ülkeleri bazında ciddi bir dataya sahip olduklarını söyleyen Kırk, düzenledikleri workshoplara çok ciddi hazırlandıklarını kaydetti. İki bilgilendirme toplantısını Suudi Arabistan’da Prens Bin Seyf Abdülaziz El Suud’un özel daveti ile Riyad’da yaptıklarını söyleyen Hüseyin Kırk, turizm fuarına onur konuğu olarak çağırıldıklarını ve Türk turizminin tanıtımına katkıda bulunduklarını ifade etti. Cidde’de düzenlenen fuara Bursa ilini götürdüklerini belirten Kırk, şunları ifade etti:

BÜYÜK PROJELERE İMZA ATIYORUZ…

“Antalya ilini tarihinde ilk kez Suudi Arabistan’da 30 acenta ile tanıtma fırsatı bulduk. Valilik talimatı ile yine Kuveyt’te tanıtıma katıldık. Kuveyt Ticaret Odası Başkanlığı, Üçüncü Havalimanı arazileri için bize teklifte bulundu. Bunun üzerine bir inşaat şirketiyle anlaştık. Şu anda çalışmalar başlamış durumda. Henüz iki yıllık bir dernek olmamıza rağmen, hacim olarak bakıldığında ülkemiz için çok büyük projelere  imza atıyoruz.

ÜLKE ÇAPINDA YAPILANMA DEVAM EDİYOR…

OTSAD Yönetim Kurulu olarak işe ilk başladığımızda pazar için bir vizyon geliştirdik. Ülkemizde 5 ve 7 yıldızlı otellerin genelde müşterisi Araplar. Boğaz’da birçok otele de Araplar geliyor. Bu vizyon sayesinde artık gelen turist sayısında artış olduğunu görüyoruz. OTSAD Yönetim Kurulu Üyeleri olarak gönülden çalışıyoruz. Bizde hep ben yok, biz kavramı var. Ülkemizi tanıtmak amacıyla var gücümüzle çalışıyoruz. Dernek olarak Türkiye’de yapılanmaya başladık. Karadeniz’den Antalya’ya, Bursa’dan Ankara’ya kadar temsilciliklerimiz var. Tüm ülkede yapılanma sürecimiz devam ediyor. Ayrıca temaslarımız sayesinde birçok Arap, Türkiye’de önemli yatırımlar yapıyor, bizden danışmanlık alıyor.

Suadiye Oteli

OTSAD Yönetim Kurulu, strateji toplantısına yemekte de devam etti. MK Turizm’den Muammer Kaya, Ortadoğu pazarında Türkiye’ye yatırım yapmak isteyen firmalara da danışmanlık hizmeti vermeyi amaçladıklarını ifade etti…

BİRÇOK ÜLKEYLE İLGİLİ PAZARLAMA KOLLARI OLUŞTURULACAK…

Dernek olarak sadece bizim getirdiğimiz yatırımcı sayısı 36 kişi. Bununla ülkemize ciddi finans kaynağı sağladığımızı düşünüyoruz. Türkiye için nasıl faydalı olabiliriz diye proje geliştiyoruz ve turizmi yönetmek için iyi kadrolarla çalışıyoruz. Sanırım ileride TÜRSAB’ın vazgeçilmez bir kolu haline geleceğiz. Geliştirdiğimiz vizyonla sadece Arap pazarında değil, OTSAD’ın üstünde bir federasyon oluşturarak, diğer ülkelerle ilgili pazarlama kolları oluşturmayı düşünüyoruz.”